Zorg goed voor jezelf!

Aantal gezondheidsbevorderende adviezen!

Zorg goed voor jezelf in coronatijd! 

Het is begin november en heerlijk weer. Na heel veel dagen met regen kan ik weer lekker fietsen, wandelen of golfen. Ik ben nu eenmaal heel graag buiten, en voor mijn beweging als ontspanning heel goed in deze coronatijd. Zelfs Erik Scherder gaf in zijn masterclass op televisie aan: beweeg, beweeg en beweeg!  

Met de slogan ‘Zorg goed voor jezelf’ wordt veel aandacht besteed aan een gezonde leefstijl. Hoe kan ik mijn gezondheid nog beter op peil houden in deze tijd? Door mijn werk als Gezondheidsbevorderaar weet ik dat er heel veel mogelijk is. Ik ben gaan zoeken en dit zijn tips die ik tegenkwam. Ik wil de tips graag met je delen. Leefstijladviezen voor een goede weerstand!

Bewegen: Breng beweging in jouw dag en doe dit veilig. Dit is makkelijker dan je denkt. Begin de dag met Nederland in Beweging of loop de trap 10x op en neer.

Voeding: Eet volgens de Schijf van Vijf en drink water in plaats van zoete drankjes.

Genotmiddelen: Beperk het gebruik van alcohol, drugs en tabak. In deze tijd is het risico groot dat u het vaker en meer gaat gebruiken.

Welbevinden: Help elkaar in deze tijd en heb geduld met de ander. We hebben elkaar nodig om het vol te houden.

Mentale gezondheid: Zorg goed voor jezelf. Doe wat je zelf kunt doen en maak gebruik van de hulp die je kunt krijgen.

Media wijsheid: Na drie kwartier achter je laptop/telefoon, 5 minuten in beweging. Bijvoorbeeld door ‘lopend’ te bellen.

Handen wassen, 1,5 meter afstand, mondkapje, vermijd druktes e.d. blijft heel belangrijk maar ook een goede weerstand wat je met bovenstaande eenvoudige adviezen kunt bewerkstelligen. Bovenstaande geeft natuurlijk geen garantie om het Corona te krijgen. Maar door een goede weerstand zou het zo kunnen zijn dat het ziekteproces wat milder kan verlopen? Wil je hier meer over weten? Kijk eens op www.loketgezondleven.nl.

Heel veel succes en gezondheid toegewenst!

foto zorg goed voor jezelf foto zorg goed voor jezelf